Nytt år, ny blogg

Något nytt måste man ju börja med? Annars skulle det inte heta nyår, eller hur?
   Jag är irriterad på spaces.live.com. Jag kan inte ladda upp bilder och bloggsidan stänger av internet på skolans datorer. Man måste skriva jättefort! Och det vill vi ju inte.
   Så summan av kardemumman: Ny blogg.
   Och jag tänkte försöka sköta den också.

Jullovet är över! Jag tycker om lov. Särskilt jullovet, så det känns jobbigt. Dessutom hann jag inte med allt som jag borde ha gjort. Jag har inte träffat varken Linda, Sylvia eller Cim, trots att jag hade tänkt det. Jag har inte pluggat över huvud taget, trots att jag egentligen var tvungen att göra det. Oops! 40 sidor kvar på Matte D, slutprov nästa fredag. Dags att sätta fart?
   Asch. Plugga är så överskattat.
  
2008 är det år jag ska ta studenten. Det är inte ens fem månader dit. Snacka om scary feeling! Om fem månader börjar mitt nya liv, mitt vuxen-, ta ansvar-, skaffa jobb- och egna pengar- liv.
   Okej.
   Jag är redo.
   NOT.

Fram tills dess ska mängder göras. Snart åker vi till Stöten. Jag har aldrig åkt skidor, till skillnad mot typ resten av skolan som alla verkar ha ett hus i Alperna. Yippie!
   Det är bal (som jag fortfarande inte bestämt om jag ska gå på), det är tysklandsresa, jag ska ta körkort.
   Vanligt skolarbete, förstås.
   Lov och helger hemma hos Calle, Trubbel och min familj. 
   Träffa mina vänner?
   De där fem månaderna kommer gå väldigt fort. 

But let´s live and learn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0