Motvind och medvind och sidvind

Herregud vad det blåser! Jag är helt genomsvettig bara av att ta mig från skolan! Det måste sett rätt kul ut med mig och trotjänarhojen.
   Vind i ryggen - full fart! Vi seglar fram, ohoj, vad lätt det går! Hjulen sunrrar som bingohjulet! Så vänder vinden och blir rejäl motvind. Jag hänger mig över styret, flämtar, trampar allt vad jag har men vi rör oss knappt ändå. Plötsligt lättar motvinden och jag nästan dyker framåt, bara för att blixtsnabbt vara tvungen att parera när vinden tar i av alla krafter, men från sidan den här gången.
   Blåst, hörrni. Me do not like.

Nu ska jag skriva labbrapport. Fast först ska jag leta rätt på ett torrt linne och dricka en halvliter vatten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0