Calles tårta

I onsdags var det en sjukt seg dag i skolan för mig. Föreläsning och två parallella labbar snuarrade ihop min skalle. Dessutom hade jag sovit lite dåligt, cyklat med en jättetung väska och sen hann jag bara hem och vända innan jag får trampa iväg igen, den här gången till stallet. Skitdag, tänkte jag.
   Men se där började det vända.
   Q gick vansinnigt bra, och så kommer jag hem igen framåt nio. Då har Calle stått och bakat tårta till mig. Tårta! Herregud, jag blev så glad att jag nästan grät!

Här:
   Citronmarängbottnar med mandel. Blåbärsgrädde. Riven fin-choklad och toppad med tre maränger ("De blev över")
   Den smakade himelskt, också.
   Vilken bra dag, tänkte jag då.

Calles tårta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0