Mil i sadeln

Umeås bostadsområden känns rätt stora när man inte riktigt hittar. Jag skulle gena med cykeln, men villade bort mig en smula i Mariedal. Där heter alla vägar saker som Uttervägen, Älgvägen, Vargvägen, Björnvägen och Falkvägen. Tyvärr är det rätt backigt där också (faktiskt ungefär enda stället i Umeå där det finns backar) så jag tyckte det var lagom kul att komma vill. Mjölksyra var bara förnamnet.
   Som tur är hittade jag rätt efter en stunds förvirring och kom både ut till stallet och tillbaka. Jag fick sällskap av två tjejer och vi tog en skritttur på en timme innan jag hoppade på cyklen igen. Det gjorde rumpan lagom mör och öm. Det är drygt tre mil fram och tillbaka till stallet och jag är så lycklig att Calle lagat mat till mig. Han är en riktigt underbaring, den där mannen! <3

Nu har jag gjort mig förtjänt av lite fri surf, tycker jag. Hoppas inte SoffeBoffe stör mig ikväll. Igår höll jag på att bli tokig av hennes sms:ande. Man måste väl få se på TV ifred, herregud!  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0