Stelt

En baksida med att komma hem är att man inser hur otränad man är. I lägenheten blir det ju av naturliga skäl inte så särskilt mycket ogräsrensande, vattenkånkande, vedhuggande och så vidare. Jag återupptäcker nya muskler hela tiden.
   Idag har jag grym träningsvärk och svårt att över huvud taget röra mig. Hela baksidan av kroppen protesterar mot att jag staplade ved i fem timmar igår. Ljumskarna och armarna och de där musklerna mellan skulderbladen gör ont sen hopplektionen med Trassel igår. Höften är en smula öm sedan min landning i gruset under den samma (no further comments på den... ;) ).    

Ja, kort sagt - det är plågsamt att röra sig just idag. Tur att jag bara ska ta det lugnt i morgon, då.

Eller. Nä. Just det.

Mer träningsvärk att vänta, tror jag bestämt.
   Fast jag måste erkänna, så där lite masochistiskt, att det är en ganska speciell och skön belåtenhetskänsla i att ha träningsvärk. 
  
... Fast nu när jag skulle röra på mig vill jag nog ändra det där. Lite träningsvärk är helt okej. LITE, alltså.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0