Komma ihåg

Jag tycker ofta att jag har en väldig massa bra uppslag till blogginlägg under dagen.
   "Det där ska jag skriva om!"
   "Det där var roligt!"

   Idag vet jag - jag kommer ihåg att jag tänkt så, att jag har haft flera bra ideér. Men ack - ändå sitter jag här nu och kan inte minnas vad jag tänkte skriva om egentligen. 

Så vad ska vi hitta på då? Vad har hänt idag?
   Tja, jag har tagit reda på att klave, det heter baksidan på ett mynt eftersom vapensköldarna som satt där förr liknade en kreatursklave, en sådan där som man binder kor med. Som ni vet har jag lite fobi mot att inte veta sakaer, och frågan dök upp. Nu vet jag.  
   Jag har också räknat genetikuppgifter, men inte så många. Det var mycket roligare att lyssna när tre assistenter plus lärare satt och försökte lösa en minst sagt förvirrande uppgift. Farbröder, farfäder och enäggstvillingars barn hit och dit... 
   Sedan smet jag hem efter ca 1,5 timme och hade väldigt flyt med bussen - halleluja! Annars brukar jag oftas missa den precis och så får jag frysa i oändliga femton minuter innan nästa kommer... ;)
   
Förresten måste det låta hur roligt som helst för någon utomstående att lyssna på genetikdiskussioner:   
   "Vi måste hitta en mutant-oskuld nu!" 
   "Men om man parar först syskonen där, och sedan parar in den genen då? Blir någon sjuk i så fall, eller?"
   "Tuesday : Kill the parents" (skrivet på whiteboard-tavlan... ;)) 

Kvällen ska ägnas åt att ta det lugnt. I morgon ska jag rida Questa och i helgen ska det bakas lussekatter och annat julmysigt. Och så bio, kanske? Harry Potter!
   Bra idé! Så gör vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0