Imponerad

Ibland säger Calle att jag saknar tålamod, och det är väldigt sant. Jag vill kunna direkt, fixa direkt och så ska det funka direkt. Och så ska det jävlar i mig bli som jag tänkt mig! ;)
   Men idag har jag visat på oanade (nåja, nästintill) tålamods-talanger. Jag kommer bli hantverkare en vacker dag om det fortsätter så här.

Dagens intressantaste fakta : Det finns en genetisk sjukdom, Linderholms myopati, som innebär att man blir intolerant mot fysisk aktivitet. Fysiskt, alltså. På riktigt. Man tål inte att röra på sig. Det räcker med att gå för att få krafitg mjölksyra, hjärtklappning och utmattningssymtom.
   Samma föreläsare talade med viss sorg om cykelns ankomst till de norrländska byarna. Innan dess var inavelskoefficienten så pass hög att det var väldigt intressant att studera genetik där uppe, men sedan började folk cykla mellan byarna och hitta nytt blod att gifta sig med. Inte lika spännande, med andra ord... ;).
   Ja, herregud.

Hoppas förresten att ni har det en smula varmare än vi. Minus atron grader i morse - vansinne.

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Jag är ganska säker på att vi inte varit under nollan än, men Londonfolket klagar ändå, och tycker att det är KALLT. Nästa gång ska jag berätta att du har haft -18! ;D

2010-11-22 @ 22:52:21
URL: http://redribbons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0