Bio och raggsockor

Köldrekord idag igen (som sig bör när det är höst) för i morse stod termometern påminus elva grader. Det är kallt. För kallt. Så kallt att man behöver långkalsonger. Åhå. Och så ska man ha jeans över det.

Idag har jag övat mental träning. Vi har en labbassistant som, snällt uttryckt, lämnar en del att önska. Nu fick vi tillbaka en labbrapport där hon har rättat det hon rättade förra gången - så nu ska vi ändra det hon sa till oss att skriva. Plus att hon tycker vi ska skriva på en engelska som är helt tokig, och så ska vi använda nån underlig typ av styckeindelning och referensangivning... Mental träning. Det är så man får se det. Mental träning.
   Jag kommer vara i sådan form att min hjärna lätt skulle klara ett matathon. 

Jag har också gått en sväng på stan idag och det är roligt, särskilt nu när det har börjat dyka upp julsaker lite här och var. Så har jag köpt julklappar - men så dåliga de var på att slå in paket! Jag får göra om det själv, helt klart...
   Nu har jag inte så många julklappar kvar - pytt också! Det är ju det som verkligen är toppenroligt, att få köpa presenter! Jag har massor med bra presentideér, tänk om man hade obegränsat med pengar! ;)

Snart blir det bio! Idag ska jag och Calle se the Social Network. Igår såg jag Jackass med några kompisar - där kan man snacka kvalitét! Ömsom vansinnigt roligt, och ibland så äckligt att man knappt kunde se det. Klassisk Jackass, alltså. Idag blir det nog lugnare...

Dagens bästa helt klart är brev och post! Oj, vad man blir glad när det ligger ett brev i lådan när man kommer hem, och idag var det dessutom godis i det! Tusen tack! <3 Vi har varit glada hela dagen för de där skumtomtarna, och brevet bor numera på kylskåpet bland de andra underbara vykorten som trillar in från London, Småland och Skara... ;) Älskar post! 

Kommentarer
Postat av: Sylvia

minus elva grader?!

inte ok.

2010-11-09 @ 23:41:38
URL: http://redribbons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0