Tentaplugg

Nu är det mindre än en månad kvar till mitt första år på Universitetet är slut! Mitt kemiår! Efter den här kursen vill jag a-l-d-r-i-g mer tänka på eliminationsreaktioner och nomenklatur av kolväten.
   Det är väldigt mycket och väldigt tråkigt just nu. Så därför har jag börjat tentaplugga! Ju tidigare man börjar, ju mindre behöver man göra.
   "Och nu... snart... ska jag öppna boken!"
   "Bra Emma! Det är viktigt att visualisera!"

  
Det är förresten rätt kul på våra assistenttimmar. Det är då vi kan fråga om allt (och på den här kursen betyder det typ ALLT) vi inte förstår. Assistent Christoffer förklarade länge och pedagogiskt på tavlan, eftersom Emma frågade. En kvarts målande på hela tavlan, ungefär.
   "Förstår du vad som händer här nu?"
   "Ja. Först så kommer syre in där. Och så... bla bla bla!"


Världens bästa sammanfattning.
   "Jaha, vad har du lärt dig då?"
   "Ja, om syre. Och så bla bla bla."


Kommentarer
Postat av: sofie

25 dagar för att vara exakt

2010-05-09 @ 21:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0