Fjärde mars

Glöm allt jag någonsin tidigare gnällt över vad gäller jobb. Glöm allt vad värsta slitet, smutisgaste jobbet, tråkigaste sysslan heter.
    Det jag har gjort idag slår nämligen allt jag någonsin testat hittills.

Egentligen skulle jag suttit och lagt på bär idag, men de kom inte igång med tårtorna. Då skickades jag iväg för att "diska lite aå länge, bara"
   Tre tusen bakelseformar i plåt. Ingrodda, inbrända med ett halvårs fett och sockerkaksrester. För tufft för diskmaksinen - men inte för oss stackars extrainhyrda.
   Supervarmt vatten. Extrastarkt diskmedel. Skurborstar. Ånga överallt. Flottigt illvarmt vatten.
   Tre tusen stycken. Fattar ni vilket berg av formar det är?

Nej, nu ska jag sluta gnälla. Imorgon ska jag jobba igen. Förhoppningsvisfår jag sitta i åtta timmar och lägga på frusna bär då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0