Tjugosjätte augusti

Gosh! Här var det flyttat och klart!

Själva flytten gick väldigt smidigt. Om man nu kan kalla det smidigt att med ett sjuhelsikes stort ekipage ta sig nittio mil norrut. Jag körde släpkärra! Calle vågade inte sova när jag körde släpkärra (jag förstår mig inte på den männsikan...).
   Vi sov i Örnsköldsvik, eftersom vi blev tipsade om ett bra hotell där. Supermysigt!
   Vi hittade Umeå (inte så jäkla svårt egentligen. Följ E4:an norrut och pang, där ligger det!). Vi hittade vaktmästaren. Vi hittade vår LÄGENHET!

Den är fin. Den är jättestor. Vi har varken tavlor eller möbler riktigt så det räcker. Vi har inga hyllor än. Det går inte att spika i betongväggar (vägg som vägg, tyckte jag, men nädå ;).). Jag har uppenbarligen för mycket kläder. Calle glömde micron hemma, och jag lyckades glömma min bankdosa. Den ska mamma skicka på posten. Det blir värre med micron.
   Vi hittar till universitetet, affären, busshållplatser, travbanan, elljusspåren, Volvo och två parkeringshus. Vi hittar tillbaka till parkeringshusen när vi gått en stund på stan. Jag hittar skyltar, och läser dem. Calle hittar ut från centrum torts alla rödljus, bilar, filer och folk.
   Alla människor pratar skumt. Alla cyklar. Jag har sett tre pensionärer på fem dagar. Tjejerna här verkar träna med skivstänger minst åtta gånger i veckan. Kanske för att de flesta träningsformer verkar finnas här. Till och med en klubb för "spontanidrott"

Enligt order har jag fotat. Check it out!

Utomhus 



































Entrén

Vy Liten vy från förrådet.

Ingång
Hallen. Köket till höger, lilla rummet rakt fram, stora rummet längst in till höger. Toa mittendörren till höger.

Nisch
Hallen

Kök bild 1
Köket sett från hallen

Kök
Och från andra hållet.

Tvättstuga
Tvättstugan

Lilla rummet
Lilla rummet

Hyvelbänk
Calles hyvelbänk. Två kartonger böcker mot en hyvelbänk. Bra deal, eller hur?

Stora rummet
Stora rummet med fisktavla.

Stora fönstret
Fönstret i stora rummet.

Calle & Siri
Och bonusbild: Jag tar kort på Calle genom köksfönstret.



Kommentarer
Postat av: bästaste kusinen

skönt att se att ni är framme.o vilken lägenhet! ni måste vara jättenöjda! hur går det i skolan?? kan inte fatta att man inte kommer få se er på hur länge som helst,känns ledsamt=( ring gärna nån dag! puss o kram

2009-08-26 @ 12:40:58
Postat av: Sylvia

gosh, vad stort det är! ser superfint ut:)

2009-08-27 @ 16:22:53
URL: http://redribbons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0