Huruvida

Calle ägde ut mig. I svenska! 

"...huruvida..."
"Det heter hurvida. Utan U i mitten."
"Nej, word rättar till huruvida. Det heter så."
"Kolla en ordbok istället. Word har fel. Jag är säker på att det heter hurvida."
"Ordboken hittar inte hurvida. Huruvida finns!"

Det sved. Nu borde jag verkligen bli nervös.

Huruvida det var särskilt viktigt är en annan fråga. Man kan inte ha rätt jämt. Har man aldrig fel, lär man sig aldrig något (hör ni så fint jag försöker övertyga mig?). Huruvida!
  
Jag har tyska. Eller tekniskt sett, snart har jag tyska, och då ska jag återvända till min engelskauppstas. Det låter väl logiskt? Usch, jag är så där seg igen.

Den här långa helgen borde jag tekniskt sett ha hunnit göra massor med skolarbete. Men jag är en duktig dotter hellre än en duktig skolelev, så jag har hjälpt till massor hemma istället. Rensat land (länder? ;p), satt potäter, grävt ner kantsten, kört jord, städat. Riktigt kul, faktiskt. Jag gillar att pyssla hemma.
   Ridit har jag också gjort, förstås. Hoppat, Victoria! Min lilla knäppskalle till häst skötte sig superbra trots att han knappt sett bommar sen jag köpte honom. 90 cm, och oj, vad stolt jag var!
   Även checkat in betet där lillhäst ska tillbringa sommaren. Riktig idyll där han kommer ha det supperbra. De bägge stora ska släppas med ungdjuren i storhagen nr 1 nu till helgen, samtidigt som lillhingsten får ut till Djursdala. Nu kan man snacka sommartecken!


Igår blev det som vanligt tåg/buss upp till Gränna, och som vanligt var vi väldigt flummiga.
   "Myyyyrer" Gosh, vad vi skrattade!
   Och så roligt när jag ringer hem! Astrid skickade ett sms och bad mig ringa, för hon inte hade några pengar (?). Sofie svarar:
  "Vad är det för ljud i bakgrunden?"
  "Jag sitter på bussen, så det är nog det."
  "Var är du?"
  "I Jönköping, så är väl framme hos Irene om 1 1/2 timme ungefär."
  "Va? Tar det SÅ lång tid?!"
   Efter ett år vet hon fortfarande inte hur lång tid det tar. Och jag som trodde att jag nällt så mycket att ingen på den här sidan ekvatorn missat hur länge jag åker buss och tåg varje vecka.


image3

Oj, vad jag känner igen mig! xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0